IndexPortalKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

WK Zwerkbal

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alain
Admin

Naam : Tease

Profiel
Naam: Alain Evans
Partner: Butterflies getting drunk..
Vereniging: Famous

BerichtOnderwerp: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 2:18 am

WK Zwerkbal
Intro (1/2)

Vandaag is het zover, de eerste wedstrijd van het belangrijkste toernooi ter wereld. Het WK Zwerkbal. Als jullie dachten dat voetbal populair was, dan hebben jullie duidelijk nog nooit van Zwerkbal gehoord! Nou ja, dat hebben jullie natuurlijk wel, maar jullie hebben daar een vertekend beeld van. Allemaal met dank aan die J.K. Rowling, ik mag dat mens niet. Eigenlijk doet geen tovenaar dat meer.
Ik zal het duidelijker maken. Van de 6.8 miljard inwoners op Aarde zijn er zo’n 0.5 tovenaar. Dat betekent dat één op de 13.6 mensen op Aarde over een vorm van tovenarij beschikt. J.K. Rowling is er daar één van. In de volledige geschiedenis van de geheime wereld van tovenarij, heeft niemand een woord over onze wereld gesproken tegen de dreuzels. Dat heeft zij dus gewoon verneukt. En niet een klein beetje, nee, ze heeft direct ook haar draai aan onze wereld gegeven. Wat een onzin zeg. J.K. heeft verzonnen dat we met toverstokken, puntmutsen en gewaden rondlopen. Het wordt grappiger, ze heeft ook nog verzonnen dat we mensen konden doden met onze krachten en dit ook nog deden! Het enige wat wij kunnen is onschuldig, we kunnen dingen van vorm laten veranderen, we kunnen vliegen op bezems en zo heel veel meer is er ook niet.
De waarheid is, we doen eigenlijk heel weinig met onze krachten. Alleen eens in de twee jaar zal voor dreuzels de tijd een jaar stil staan en dan is er het grootste evenement ter wereld waar alle tovenaars naartoe komen. Het WK Zwerkbal. Maar ook in die sport wist J.K. er een leuke draai aan te geven, zo heeft ze zoekers verzonnen en een gouden snaai. Waarom, in godsnaam? Als wij ooit zo stom zouden zijn om dat te maken, mag je me afvoeren naar een kliniek. De rest van het team heeft dan helemaal geen betekenis meer. Hoe beslissen wij dan wanneer de wedstrijd is afgelopen? Heel simpel, één wedstrijd duurt twee uur. Op de zoeker na klopt het beeld van Zwerkbal verder wel.
De topsporters in zwerkbal zijn jullie waarschijnlijk ook bekent. Ben je namelijk goed in Zwerkbal, dan speel je ook aan de top bij één van de dreuzelsporten. Op dit moment is de beste jager waarschijnlijk Naomi van As, die jullie kennen als hockeyspeelster, maar ik als jager van de L.A. Angels. De beste wachter is in mijn ogen Usain Bolt, de Jamaicaanse atleet, maar bij dit WK speelt Bolt voor de Miami Sharks. Dan twijfel ik wie de beste drijver is. Dat gaat tussen de basketballer Kobe Bryant, die samen met van As bij de Angels speelt en de ijshockeyer Sidney Crosby die trouw is aan zijn eigen favoriete team de Toronto Snowstorm. De meest populaire en best betaalde trainer is Josep Guardiola die beschikt over één van de beste teams dit jaar, Catalunya Revolt die onder andere de jager Lionel Messi en de drijver Jenny Wolf in hun team hebben.

In mijn volgende hoofdstuk zal ik bekend maken wie ik ben, in welk team ik zit, welke andere spelers er in mijn team zitten en welke andere teams er zijn. Ik hoop dat ik jullie met mijn verhaal een beter beeld van zwerkbal kan geven, na jullie de onzin van J.K. hebben gelezen.

How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

Laatst aangepast door Alain op do maa 31, 2011 6:06 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://www.monicahigh.com
Alain
Admin

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 2:18 am

Het verhaal:
Intro (1/2)
Intro (2/2)
Hoofdstuk 1: Bluewings - Angels (1/2)
Hoofdstuk 2: Bluewings - Angels (2/2)

Selectie L.A. Angels:
Naomi van As (Jager)
Tyler Farrar (Jager)
Maria Sharapova (Jager)
Kobe Bryant (Drijver)
Aaron Rodgers (Drijver)
Michael Phelps (Wachter)

Phil Jackson (Coach)

De 16 Teams van het WK Zwerkbal ’11:
Athens Titans
Catalunya Revolt
China Tigers
Kiev Ukies
London Eagles
Los Angeles Angels
Melbourne Magic
Miami Sharks
Moscow Crows
Mumbai Flames
New England Galaxy
New York Arrows
Paris Bluewings
Rio Suns
Rome Horizon
Toronto Snowstorm

Andere Zwerkbalclubs:
Alaska Icing
Belfast Bears
Brussels Bulls
Cairo Minarets
Cape Town Kings
Ghana Stars
Denver Devils
Down Under Dynamites
Madrid Raptors
The Hague Heroes
Scotland Scotties
Sydney Thunder
Vancouver Veil Cross

Laatst aangepast door Alain op di apr 05, 2011 7:19 am; in totaal 13 keer bewerkt
Sarah
Moderator & Prom Queen 2010

Naam : Maaike

Profiel
Naam: Sarah Blake
Partner: It's allways better when we're together
Vereniging: I am and allways will be, Famous

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 2:23 am

Whahaha xD
Net als ik denk "Eens zien wat er op MH gebeurt" en ik bij de verschillende topics ga kijken, zie ik dít langs komen xD

Hoe verzin je het toch weer Tease.. Ik moest er echt om lachen xd
Ik ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk..! Very Happy

Naam : Rebecca

Profiel
Naam: Ian Somerhalder
Partner: - I never intended to be your first love, I intended to be your last -

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 2:31 am

Zo geniaal en gestoord :'D
Ga door joh! Ik ben benieuwd ^^
Profiel bekijken
Virginia
Admin

Naam : Diantos ღ

Profiel
Naam: Virginia Lovely
Partner: Decisions, decisions c:
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 2:37 am

Oh mijn god, geniaal!

Hoe verzin je het om weer zo'n verhaal te gaan schrijven? xD Btw die van het koningshuis word zeker niet meer verder doorgezet? Die vond ik ook echt geweldig om te lezen! :]

Admin

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 6:11 am

Spoiler:

WK Zwerkbal
Intro (2/2)

Mijn naam is Naomi van As, ik ben 27 jaar oud en ik sta dit jaar voor het eerst onder contract bij de L.A. Angels. Vorig jaar stond ik nog in de kwartfinale met The Hague Heroes, het beste resultaat van een Nederlandse club in ruim dertig jaar. Maar zoals vanouds heeft geen Nederlandse club dit jaar het WK gehaald en lagen ze er in de voorrondes al uit. Dat heeft in mijn ogen twee redenen, Sven Kramer en ik. Beide hadden we vorig jaar een heel goed jaar en beide zijn we naar een andere club vertrokken, Sven naar New England Galaxy en ik dus naar L.A. Angels. Sven is trouwens ook nog eens mijn man.
De Angels waren vorig jaar tweede, met een minder sterk team dan dit jaar. Met mij en Maria Sharapova als nieuwelingen, zijn we tot favoriet voor het WK gebombardeerd. De kampioen van vorig jaar, de Miami Sharks, hebben dit jaar ook een erg sterk team en natuurlijk Catalunya Revolt niet te vergeten. Dat zijn toch wel de drie favorieten voor de overwinning.
Op iedere positie hebben we met de Angels nu een sterke speler of speelster staan. Ik ben één van de drie jagers en ik denk dat ik wel de beste jager ter wereld ben. Samen met Maria Sharapova en Tyler Farrar moet ik direct zorgen voor de punten op het scorebord. Onze drijvers zijn Kobe Bryant en Aaron Rodgers, vooral Kobe slaat briljant. Michael Phelps is onze wachter, de goalie zeg maar, ook een grootheid.
De Angels, de Sharks en Revolt zijn dus favorieten. Vlak daarachter zit de nummer drie van twee jaar geleden de London Eagles en ook New England Galaxy en de Rio Suns hebben verwachtingen gesmeed. De Moscow Crows, de winnaar van zes kampioenschappen terug, heeft dit jaar een minder team dan vorige jaren. De Russen die altijd in pikzwarte gewaden toch wel wat uitstralen zullen dit jaar niet gaan winnen, daar is iedereen het over eens. Melbourne Magic, China Tigers, Paris Bluewings, Rome Horizon en Toronto Snowstorm vormen samen met de Crows de middenmoot.
De rest zijn wel de doetjes van het WK. De Athens Titans, de Kiev Ukies en de New York Arrows mogen blij zijn dat ze het WK al hebben gehaald. Helemaal de Athens Titans waren een grote verassing die Sydney Thunder gewoon achter zich kon laten en ten koste van hun naar het WK konden gaan. Het grootste gemis op Sydney na moet Afrikaans zijn, er is geen team vertegenwoordigt van het continent. De drie Afrikaanse middenmoters, waarvan er normaal toch minstens één op het WK aanwezig is konden het niet redden. De Cairo Minarets, Ghana Stars en Cape Town Kings moeten vanaf de tribunes toekijken.
Ik ben dus blij dat ik bij de L.A. Angels zit. We domineerden in de voorrondes behoorlijk. Hopen dat de paarsgele gewaden dit jaar in het midden van het podium staan met de groenwitte gewaden van de Miami Sharks naast ons op de tweede plek. Dan mag van mij New England wel derde worden, een mooie Amerikaanse top drie! Lekker Svennetje Kramer, uitlachen met zijn derde plek.

Vandaag is dus de eerste wedstrijd van het seizoen, de kleine Titans hebben tegen de grote Sharks geloot. Dat is niet helemaal toeval. In het systeem van loten is er een grote kans dat clubs die slecht in de voorrondes hebben gespeeld moeten spelen tegen degene die goed hebben gespeeld. Dus Athens had 80% kans dat ze tegen een club als de Sharks of Revolt moesten en maar 5% op bijvoorbeeld de Kiev Ukies. Het WK wordt overigens ook in Miami gehouden, dat is wel zonde. Maargoed, iedere tovenaar is toch in Miami, dus we hebben met de Angels toch minstens zo veel fans aanwezig. Ik zal de volledige loting hieronder zetten.
Het gaat trouwens lekker met de Sharks, er staat 0 – 30 op het scorebord. De Sharks hebben al drie keer gescoord in zo’n half uur.

Athens Titans – Miami Sharks
Rome Horizon – China Tigers
New York Arrows – Catalunya Revolt
Mumbai Flames – New England Galaxy
Moscow Crows – Toronto Snowstorm
Paris Bluewings – Los Angeles Angels
Kiev Ukies – Rome Horizon
Melbourne Magic – Rio Suns
China Tigers – London Eagles

Kenneth

Naam : Caro

Profiel
Naam: Kenneth Wayne Nixon
Partner: Shot me out of the sky, you're my kryptonite, Charlene

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 7:18 am

Mwaha had de intro gelezen maar had niet door dat er nog een stuk gepost was. I like it. =D
Profiel bekijken
Sarah

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 9:22 am

Ik moet zeggen dat ik het tweede deel minder vind, maar ergens krijg ik het idee dat dat de gewoonte is met jouw verhalen; je moet altijd even wat dingen kwijt, wat extra informatie vertellen, en dan kom je op gang met je verhaal.. Very Happy Dit is dus een extra-informatie-verhaal waar weinig in gebeurd, maar ik denk dat ik daardoor juist alleen maar benieuwder raak naar het volgende deel Very Happy Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! xd

Vind 't alleen een beetje vaag dat iemand je een min geeft voor je verhaal; als je het niet leuk vind of als het je niet aanspreekt kan ik dat begrijpen, maar zet dan op z'n minst hier je mening neer Neutral Sterretjes zijn zo anoniem.. scratch

Admin

Naam : Diantos ღ

Profiel
Naam: Virginia Lovely
Partner: Decisions, decisions c:
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   do maa 31, 2011 9:55 am

Sarah schreef:
Ik moet zeggen dat ik het tweede deel minder vind, maar ergens krijg ik het idee dat dat de gewoonte is met jouw verhalen; je moet altijd even wat dingen kwijt, wat extra informatie vertellen, en dan kom je op gang met je verhaal.. Very Happy Dit is dus een extra-informatie-verhaal waar weinig in gebeurd, maar ik denk dat ik daardoor juist alleen maar benieuwder raak naar het volgende deel Very Happy Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! xd

Vind 't alleen een beetje vaag dat iemand je een min geeft voor je verhaal; als je het niet leuk vind of als het je niet aanspreekt kan ik dat begrijpen, maar zet dan op z'n minst hier je mening neer Neutral Sterretjes zijn zo anoniem.. scratch

Wat Sarah zegt over dat informatie-verhaal! Helemaal mee eens!

Ennn.. ik heb je voor intro 2/2 een plusje gegeven! (Ik was het niet hoor, die 1/2 een minnetje heeft gegeven, maar gewoon omdat ik het verhaal nog steeds zo tof vind!)

Admin

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   zo apr 03, 2011 10:19 am

WK Zwerkbal
Hoofdstuk 1: Bluewings - Angels (1/2)

Die Titans waren hard ingemaakt en Miami speelde ongelofelijk soepel. Usain Bolt speelde een gigantisch goede wedstrijd als wachter en ik kan je vertellen, als we dit toernooi nog tegen de Sharks moeten spelen, dan krijgen we het heel erg lastig. Miami won. De eindstand was 0 – 110. Dat is een ruime uitslag in zwerkbal, meestal hebben beide partijen tussen de 20 en 50 punten.

“Eey, hoe maakt Snowstorm het?” vroeg ik aan de telefoon met aan de andere kant Kobe over het team Toronto Snowstorm die op dat moment tegen de Moscow Crows aan het spelen waren. Kobe is de captain van de Angels en echt een goede gozer. Naast dat hij briljant speelt, is hij ook op sociaal gebied en als leider erg slim. Ja, ik mag hem wel onze leider noemen. Naast Phil Jackson, onze coach natuurlijk. Je ziet het niet erg vaak, als je briljant speelt, dat je dan ook nog eens briljant bent.
“20 – 10 achter.” “Auch. Terecht?” “Ik weet niet, die Russen spelen wel goed hoor.” “Jammer, Toronto is wel een leuk team.” “Als je moet kiezen tussen communisten en fucking Canadiens, ja.” “Spreek je!” “Bye!”
Ik klom weer op mijn bezem en probeerde snelheid te maken. Niet te veel natuurlijk, een dag later zou de eerste wedstrijd zijn en dit is slechts trainen. We hadden tegen Paris geloot, moeten we kunnen hebben. Zo niet, zou iedere Angelfan abrupt een gewaad van de Sharks gaan kopen. Fransen zijn niet heel erg geliefd in de staten.

Een dag later werkte ik de laatste hap van mijn broodje weg, mijn ontbijt en keek ik nog op mijn mobieltje of ik een SMSje had. Ik hoopte dat Sven nog wel zo lief zou zijn om me succes te wensen, iets wat ik wel deed voor hij de Flames in ging maken. Ergens maakte ik me zorgen dat Ellen nog wel eens bij hem zou kunnen gaan logeren.
Ellen Hoog is een Nederlandse die net als ik in haar dreuzeltijd hockeyt, ik ken haar een beetje en ze neukt min of meer alles wat los of vast zit. Niet dat ik haar niet mag, ze is een goede vriendin van me, maar ik weet niet of ik haar kan vertrouwen met Sven. En of ik Sven wel kan vertrouwen met haar.
Ik zuchtte en stopte mijn mobieltje weg.
De anderen waren aan het praten over koetjes en kalfjes toen zonnestraaltje ook beneden wist te komen met een peuk in haar smoel. We hebben een ruige neger, Kobe, de meest agressieve quarterback van de V.S., Aaron, en de grootste wereldkampioen in het water, Michael. Maar vergeleken bij Maria, was het trio echt de vrolijkheid zelve.
Iedere keer als ik Maria zie begin ik te twijfelen aan mijn toekomst voor de Angels. Ze is zo verschrikkelijk arrogant, ze ontbijt niet en in plaats van dat rookt ze! Bitch. Ze haalt daarmee haarzelf en het team naar beneden. “Sven heeft al lang een ander, joh. Vergeet hem, speel je straks alleen maar slechter.” Zei Maria tegen me. Vond ze het nodig? “Zuig je niet genoeg? Moet daar ook nog een peuk bij?” snauwde ik terug. Alle vier de jongens van het team keken me verbaasd aan. Ja, ik heb de eerste dagen de kat uit de boom gekeken, maar dit hoefde ik niet te pikken. Michael begon te lachen, Tyler schudde zijn hoofd en Kobe keek enigszins kwaad mijn kant op. Maria had zich toen al omgedraaid en was weggelopen. Kwaad of niet, geen idee, maar dat boeide me ook weinig.
Kobe vond het alleen wel nodig om mij bij mijn arm te pakken en me mee te trekken, buiten de huiskamer op de hal. Ik wist niet echt wat te doen, ik was slechts verbaasd, want volgens mij moest je heel wat doen om hem kwaad te krijgen. Kobe riep naar boven, waar de slaapkamers stonden. “Maria, kom!” schreeuwde hij, harder dan nodig. Ik stapte zelf een flinke meter naar achteren, omdat ik Kobe toch een beetje apart vond doen. Maria bleef halverwege de trap stilstaan, blijkbaar vond Kobe dat genoeg want opnieuw trok hij zijn mond open. “Wat jullie hier zeggen, dat kan me eigenlijk weinig schelen. Maar als ik ook maar één keer merk dat dit gedoe invloed heeft vanavond tegen de Bluewings, dan zie je me de volgende ronde voor New England, Melbourne of New York spelen, maar niet meer naast jullie.”

Spoiler:

Daar staan we dan, met zes paarsgele gewaden, de Angels, naast de donkerblauwe gewaden van de Bluewings. Alle twaalf klimmen we op onze bezems en vliegen de lucht in. Altijd een mooi gevoel. Na we onder luid gejuich enkele doelloze rondjes hadden gevlogen, namen de wachters de positie in voor de ringen. De jagers kwamen tegenover elkaar te staan op twintig meter hoogte, ik rechts, Maria links en Tyler in het midden. Tyler moest zorgen dat hij de bal als eerste pakte wanneer deze in het begin van de wedstrijd in de lucht gegooid zou worden. De drijvers zweefden rechts en links achter ons en al snel klonk het fluitje. Het eerste wat ik deed was een sprintje trekken richting de ringen van de Bluewings, onder Samir Nasri, een jager door die mij eigenlijk had moeten bewaken, maar meer bezig was met kijken of Philippe Gilbert het kon winnen van Tyler Farrar.
Tyler wist de bal als eerste richting Maria te slaan en ondertussen had ik al ruim vijftien meter richting de ringen gemaakt. Ook Maria had dit door en smeet de bal mijn kant op, zodat ik met de bal in mijn eentje op de ringen af kon stormen met alleen de wachter van de Fransen tussen de ringen en mij in. Ik kreeg de kans om al heel vroeg in de wedstrijd de eerste 10 punten op het scorebord te zetten en probeerde de bal met vaart in de linkerring te werpen omdat ik het gevoel had dat Chabal naar de rechterring wilde vliegen. Dat had ik mis, Chabal kon de slurk nog net bij de ringen wegslaan, maar Maria was al dichtbij en kon de bal met de staart van haar bezem met een sierlijke beweging naar de rechterring slaan. Ik baalde stiekem dat Maria de eerste tien punten van de Angels dit jaar mocht maken, ik had een gouden kans gemist en daarnaast gunde ik het Maria gewoon niet. Iets wat ik natuurlijk niet kon laten zien. In plaats daarvan stak ik mijn beide handen schreeuwend in de lucht en keek in de richting van het publiek dat door het dolle heen was.
De Angels hebben één van de meeste fans, heel iets anders dan bij The Hague, waar enkel mensen die lokaal waren opgegroeit in de groengele clubkleuren in de stadions zaten. Op dit moment schat ik dat er zo’n 900.000 Angels het stadion geel en paars kleuren, met grof geschat 400.000 bluewings. Het Shark Bay Stadium in Miami was één van de grootste zwerkbalstadions met 1.300.000 zitplaatsen. In de Angel Oval van de Angels pasten slechts 1.150.000 mensen.
Na een half uur spelen stond het nog steeds 10 – 0, maar Tyler zat in een zelfde situatie als ik eerder deze wedstrijd zat. Alleen dit keer vloog ik nog aan zijn zijde, met z’n tweeën vlogen we op volle snelheid richting de ringen. Tyler gooide de bal naar mij toe, ik gooi hem achter mijn rug langs terug naar Tyler en hij sloeg de slurk met een smash als een professioneel volleyballer in de richting van de linkerring. Omdat ik op volle snelheid was, moest ik moeite doen om mezelf de rechterring te laten ontwijken. Toch probeerde ik zo goed mogelijk te kijken naar de slurk die foutloos door de ring knalde en de Franse wachter Chabal liet vloeken. Ik kon de ring ontwijken, maar was nog niet begonnen met juichen toen ik een harde klap in mijn rug voelde. Een beginnersfout, wist ik. Het eerste wat een zwerkballer leerde was dat je altijd in de gaten moest houden waar de beukers zich bevonden. Het werd zwart voor mijn ogen en ik zou vele meters naar beneden donderen.

Laatst aangepast door Alain op di apr 05, 2011 7:19 am; in totaal 1 keer bewerkt
Alain
Admin

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   ma apr 04, 2011 8:30 am

Ik heb een nieuw stuk, maar die ga ik niet posten als ik geen reacties krijg o.0

Kenneth

Naam : Caro

Profiel
Naam: Kenneth Wayne Nixon
Partner: Shot me out of the sky, you're my kryptonite, Charlene

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   ma apr 04, 2011 8:35 am

Boeyaah reactie. =D
Ik vind het nog steeds wel vrij stoer, al heb ik zelf nu al zin omdat Maria mens op haar smoel te slaan. En ik vond het grappig dat ik er ineens een vlag van België zag tussen staan xD
Profiel bekijken
Ian

Naam : Rebecca

Profiel
Naam: Ian Somerhalder
Partner: - I never intended to be your first love, I intended to be your last -

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   ma apr 04, 2011 8:23 pm

Verdomme Tease !
Post nou x)
Profiel bekijken
Sarah

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   di apr 05, 2011 2:05 am

Ik had gezegd dat ik nog even zou reageren, en omdat Tiesje anders niet post; vooruit dan maar Very Happy

Weer een goed stuk! (: Ik moet zeggen dat ik hem beter vind dan de 2de, maar ik had al gezegd dat die gewoon beetje te informatief was xd
Bij deze is het leuk dat er interactie is tussen de mensen, en dat ze echt een beetje tot leven komen doordat ze de wedstrijd gaan spelen en alles (:
Het einde is wel een beetje cliché, maar ik ben benieuwd wat je ervan maakt.. pirat

Admin

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   di apr 05, 2011 7:18 am

Waarom drukt iedereen op minnetje en vertellen ze niet wat er scheelt aan mijn beginpost? >.<

Spoiler:

WK Zwerkbal
Hoofdstuk 2: Bluewings - Angels (2/2)

Ik opende mijn ogen vaag en keek om me heen. Alles was wazig, ik kende het gevoel. In deze sport wordt er nog wel eens iemand geraakt. Gelukkig zijn we hier vrij om onze krachten te gebruiken en ben je na een val van 30 meter niet twee jaar, maar hooguit een kwartiertje uitgeschakeld.
Het duurde even voor ik door had dat ik bij de eerste wedstrijd van het WK was en net nog door een beuker werd geraakt, vlak na de 20 – 0 op het scorebord werd gezet. Ik zag het hoofd van onze coach die over me heen boog om me te checken. “Score?” vroeg ik wat vermoeid. “30 – 20.” Antwoordde hij met een glimlach en ik lachte terug. Als je het over 30 – 20 had, dan stond je voor, wanneer Phil met 20 – 30 had geantwoord had ik zuurder gekeken. In zwerkbal noem je altijd eerst de score van het team wat jij support of in mijn geval, waar je in speelt. We stonden dus nog voor.
Ik stond op en probeerde de situatie boven me in te schatten, wat met moeite lukte. Maria en Tyler wisselden met elkaar van bal, wat veel weg had van tijd rekken, tegenstanders ontwijken en zorgen dat je in balbezit bleef. Met zijn tweeën was het immers heel lastig scoren en het was een stuk makkelijker om slechts twee jagers tegen je te hebben. Daarom konden ze op dat moment beter in balbezit blijven spelen. Ik zag Kobe nog één van de beukers richting Nasri slaan, die de slurk bijna van Tyler kon afpakken. Een effectieve slag van Kobe. Ik moest weer naar boven en snel ook, want lang kon vooral Tyler het niet meer uithouden. Het was al een erg goed dat ze nog voor stonden, terwijl ze mij op dat moment al een kwartier kwijt waren. Ook hadden ze zelf nog weten te scoren, wat eigenlijk nog mooier was.
Ik spoot wat water van een bidon, die Phil me net in mijn handen had gedrukt, in mijn mond, pakte mijn bezem en scheerde de lucht weer in. Nog altijd zag ik niet honderd procent. In plaats van dat ik richting Tyler en Maria ging, die voor onze eigen ringen zaten te knoeien, vloog ik richting de ringen van de Bluewings. Nog niemand had me in de gaten toen ik mijn wijsvingers en middelvingers onder mijn tong legde en floot. Maria herkende het fluitje die ik vaker gebruikte om aan te geven waar ik was. Zonder dat ze keek kreeg ik de slurk mijn kant op gesmeten, als professionals. Ik kon net als aan het begin van de wedstrijd alleen op de wachter af.
Op twintig meter van de ringen begon ik mijn eerste schijnbewegingen te maken, de wachter uittesten. Ik was al op volle snelheid, toen ik merkte dat ik Chabal niet met een schijnbeweging weg heb kunnen krijgen en ik te dicht bij ben om hem links of rechts in de ringen te gooien. Ik deed alsof ik hem hard door het midden ging gooien, maar in werkelijkheid gooide ik hem met een boog over de wachter en de middelste ring heen om links langs Chabal te gaan en met alle kracht de bezem weer de rechterkant op te trekken zodat ik de bal kon vangen. Zonder er verder bij na te denken hief ik mijn arm en raakte de slurk met mijn elleboog, in plaats van hem te vangen. De slurk ging door de achterkant van de rechterring. Ik mocht dit seizoen voor het eerst scoren, een geweldig gevoel. Daarnaast had ik ook nog op een heel mooie wijze gescoord. Door de achterkant van de ringen. Dat mag met zwerkbal en maakt het een stuk leuker. Je mag veel met Zwerkbal, zolang je maar binnen het ovale stadion blijft. Ik was nog altijd wazig van de blackout en had nog een flinke steek in mijn rug, die ik gelukkig kon verbijten. Ik sprong met mijn voeten op de bezem en kon zo balancerend naar mijn fans zwaaien. Het was geweldig dat honderdduizenden mensen aan het springen waren door iets wat ik had geflikt.
Weer een half uur later waren er slechts tien minuten te spelen en was de stand nog altijd 20 – 40 in ons voordeel. Nu echter, ben ik in de verdediging. Manadoue komt met de slurk in volle vaart op me af en ik op haar, een spel dat vaak wordt gespeeld. Wanneer één niet afwijkt, zal er een botsing volgen. Ik zie dat ze afwijkt naar wat voor mij links is, ook ik ga naar links en beuk met mijn schouder vol in haar zij. Ze was uit evenwicht en kon een beuker die de oplettende Aaron had geslagen niet ontwijken. Ze viel, zoals ik eerder viel. Ik dook naar beneden, achter Laure aan die zelf buiten westen was. Onderweg naar beneden greep ik de slurk uit haar greep en stormde ik weer naar boven. Ik hoorde Laure met een plof op de grond vallen, zo is zwerkbal en zo hoort het te zijn, keihard. De fans van onze kant maakten oorverdovend lawaai door mijn actie, de fans van de Bluewings werden echter muisstil.
Ondertussen was ik alweer onderweg naar de vijandelijke ringen, maar ook ik kreeg een beuker mijn kant op. Ik smeet de slurk naar Maria en ontweek de neuker door voor een moment als een Koala aan mijn bezem te hangen en zo trok ik me ook weer recht om een poging te doen om mee te gaan spelen in wat nog wel eens de laatste aanval van de wedstrijd kon zijn. Ik zag dat Maria de bal uit haar handen liet glijden op ruim vijftien meter van de ringen en dat ze er een keiharde trap tegenaan gaf. Ik moest toegeven dat ze voor een roker aardig kon spelen en geschikt was voor het niveau waarin ze zat. Echter kon Chabal de bal zonder al te veel moeite buiten de ring houden. Vlak daarna hoorde ik het fluitje van de scheidsrechter, de wedstrijd was afgelopen en wij waren door naar de kwartfinale!

Eenmaal in de kleedkamer gaven we met de Angels elkaar allemaal een hand, Kobe gaf ik een knuffel, hij is toch de persoon waar ik het meest mee optrek sinds ik bij de Angels ben binnen gekomen. Ook Maria geef ik een hand, maar als ik sterke handen had, dan had ik die van haar fijn geknepen. Helaas had zij sterkere handen, dus deed ze mij meer pijn dan ik haar. Dat liet ik maar niet merken.
Phil kwam binnen, je hoefde geen genie te zijn om te zien dat er irritaties waren tussen Maria en mij, maar op één of andere manier deed hij daar helemaal niets aan. Iets wat ik vreemd vond voor een coach, maar dat besloot ik te negeren.
Het was geen grote overwinning, het had beter gekund. 20 puntjes verschil tegen een clubje als de Bluewings, dat kon beter. Vooral Michael scheen niet blij te zijn, logisch, hij had twee blunders op zijn naam staan. Ik voelde me niet in de positie om hem te troosten, Aaron blijkbaar wel. Aaron is de knuffelbeer van de groep, iets wat niemand van hem verwacht als je hem niet persoonlijk kent. In de lucht is hij een gewelddadig drijver en met iemand van zijn uiterlijk in je team, heb je een voorsprong, voor de wedstrijd begint. Toch was hij degene die een arm om de balende Michael sloeg.

----> Ik post niets als er niet wordt gereageerd! [a]

Sarah

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   vr apr 08, 2011 4:54 am

Weer een leuk stuk Ties..! Very Happy
Nice dat de stukjes steeds wat langer worden, ik ben benieuwd wat er in de volgende gaat gebeuren.. (:

Maar even over dit;
Alain schreef:
Ik smeet de slurk naar Maria en ontweek de neuker (...)
was dat met opzet, of is dat gewoon een ongelukkige typfout? xD

BerichtOnderwerp: Re: WK Zwerkbal   

WK Zwerkbal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Algemeen :: Off-topic :: Crea-
Ga naar: