IndexPortalKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Veranderingen?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alain
Admin

Naam : Tease

Profiel
Naam: Alain Evans
Partner: Butterflies getting drunk..
Vereniging: Famous

BerichtOnderwerp: Veranderingen?   za nov 12, 2011 3:50 am

Hey allemaal,

Monica High gaat de laatste tijd kut. De ledenaantallen die dagelijks online komen zijn kut. Het aantal berichten dat maandelijks geplaatst wordt is kut. Het aantal nieuwe onderwerpen is kut. De Off Topic is kut. En nog het ergst, er komen al veel te lang, veel te weinig nieuwe leden bij, kut. Twee van de meest waardevolste leden, Rebecca, Abi en Sammy, zijn gestopt, kut. Ik hoop dat we er nog een draai aan kunnen geven en het allemaal weer draaiende te maken. Ik weet dat ik daarvoor ook zelf bezig moet gaan en dat zal ik echt proberen.

Om het weer leuk te maken, aan jullie de vraag: Wat zou er moeten veranderen?

1. Karakters buiten MH:
Zou MH er leuker op worden als je geen toestemming hoeft te vragen om een karakter buiten MH te laten lopen?

2. Off-topic:
Zou er een verandering bij de Off-topic moeten komen, gezien het er praktisch dood is? Zo ja, heb je een idee?

3. Moderators:
Er gaat sowieso een nieuwe Moderator komen, maar zou het een idee zijn om deze groep te vergroten naar 5 moderators? Zodat deze allemaal mee kunnen denken en werken met hoe we MH weer op de rails kunnen krijgen?

4. Leerkrachten:
Zouden er misschien toch leerkrachten op MH moeten rondlopen?

5. Extra's:
Misschien iets anders wat je dwars zit? Of een leuke toevoeging nog?

Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen hier zullen posten! Een slecht idee is beter dan geen idee. Wink

How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://www.monicahigh.com
Ayanna

Naam : Esmée

Profiel
Naam: Ayanna Andersson
Partner: I just wanna be with you so badly, I don't even know how to express it in words anymore.
Vereniging: -

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 12, 2011 4:07 am

Yay, Ties heeft zichzelf een schop onder zn reet gegeven. :'D Ik hoop zelf ook dat MH weer gaat leven, het was hier altijd super leuk!

1. Eens. De 'hoofdverhaallijn' verdwijnt dan wel een beetje, maar zo trek je hopelijk ook mensen aan die niet houden van high school RPG's! Smile
2. Hm, ik denk niet zo zeer dat hier iets aan verandert moet worden, maar ik denk dat als het weer wat drukker wordt hier, het Off Topic ook weer wat gaat leven.
3. Dat vind ik ook wel een goeie. Een RPG weer levend krijgen lukt je natuurlijk niet in je eentje. ;p
4. Je bedoelt RPG'ende leerkrachten? Nee, ik denk niet dat dit veel toevoegt. Want dan verklein je de groep heel erg waarmee je kan posten, want een leerkracht die een topic aangaat met een leerling buiten school is best.. apart. xD
5. Meer plekken om te RPG'en! Ikzelf ben best wel uitgekeken op de plekken die er nu zijn. (:

Oké haha, weet niet of je iets aan me hebt maargoed, ik dacht ik geef toch m'n mening even. Laughing
Profiel bekijken
Kenneth

Naam : Caro

Profiel
Naam: Kenneth Wayne Nixon
Partner: Shot me out of the sky, you're my kryptonite, Charlene

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 12, 2011 4:16 am

1. Ben ik wel eens mee, ik bedoel in het echte leven zit ook niet iedereen op school ofzo. Misschien spring je dan weg van de hoofdverhaallijn maar uiteindelijk trekt het misschien wel meer mensen.
2. Nope, zodra het hier weer drukker word, dan loopt de off game ook wel weer los.
3. Ik vind persoonlijk vijf teveel, al zou het wel kunnen helpen met de ideeën voor het forum zelf, maar ik twijfel nog. Misschien gewoon beginnen met een tweetal aan te stellen en zo na verloop van tijd verder te gaan?
4. Leerkrachten, misschien een drie tal. Het zou verassende wendingen kunnen geven aan sommige zaken.
5. En voor vijf weet ik niet echt iets xd Hoewel misschien net zoals Esmee, andere gebieden?

Hoop dat je der wat mee kan Ties xd

Profiel bekijken
Virginia
Admin

Naam : Diantos ღ

Profiel
Naam: Virginia Lovely
Partner: Decisions, decisions c:
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 12, 2011 4:40 am

1. Ja denk het wel, dat zou waarschijnlijk wel wat meer RPG'ers trekken.
2. Nee, die moet gewoon hetzelfde blijven. Daar heb ik niets aan op te merken.
3. Nou meer moderators is niet nodig, als je iets te vragen hebt kan je dat ook gewoon hier in het Algemene gedeelte zetten, zodat de leden ook mee kunnen denken, wat de meeste vaak genoeg doen.
4. Zoals Kenneth voorstelt is een stuk of 3 misschien wel leuk, we kunnen altijd gewoon een proefperiode instellen en kijken hoe dat gaat. Daarna kan je die altijd nog even apart zetten. Voor dat baantje meld ik me wel aan! :la:
5. Zoals Ayanna voorstelt, wat gebieden erbij! Misschien zoals in school een klaslokalen gebied, en die gebieden die Jeanine kort geleden ook had voorgesteld is misschien ook leuk!

Dat wassut zo'n beetje! =3

Moderator & Prom Queen 2010

Naam : Maaike

Profiel
Naam: Sarah Blake
Partner: It's allways better when we're together
Vereniging: I am and allways will be, Famous

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 12, 2011 5:51 am

1. Zou MH er leuker op worden als je geen toestemming hoeft te vragen om een karakter buiten MH te laten lopen?
Ik denk van niet, eerlijk gezegd. Ten eerste denk ik niet dat het meer leden zou trekken: je gaat namelijk kijken op de RPG van een High School of niet. Spreekt het onderwerp je aan dan doe je dat, lijkt het je niks dan neem je niet eens de moeite er te kijken. Laat staan dat ze net zolang door de regels gaan neuzen totdat ze tegen komen: "Je hoeft niet persé ingeschreven te staan bij een High School of Universiteit: je mag dus ook gewoon RPG'en". Ik denk niet dat mensen de rpg dan wel spontaan leuk gaan vinden.. xd
Bovendien vind ik het idee achter 'MU-of-niet?' veel beter: als je actief bent geweest op de High School zelf, krijg je als beloning de keuze of je wilt stoppen met school of niet. Het is niet leuk als alles je zomaar komt aanwaaien, je zal er ook eens wat voor moeten doen: ik denk dat de 'strengheid' die hier achter schuilt -en tevens de enige regel die MH überhaupt heeft- iedereen zal motiveren actief te zijn Smile

2. Zou er een verandering bij de Off-topic moeten komen, gezien het er praktisch dood is?
Hm nee, ik denk het niet. Van tijd tot tijd komen er nieuwe spelletjes waar iedereen in het begin wel even zoet mee is, en na verloop van tijd verveelt dat en worden ze inactief. Wellicht dus een nieuw spelletjestopic openen, maar meer dan dat kan je niet doen. In de babbelbox wordt gepost of niet, ik denk dat dat niet te beïnvloeden is.. Zoals Esmée en Carolien zeggen: als het op MH drukker wordt, zal dat ook wel in de off-game gebeuren (:

3. Zou het een idee zijn om de groep te vergroten naar 5 moderators?
Hier hebben we het al over gehad, maar nog steeds vind ik het zelf niet zo'n strak plan. Momenteel is MH niet actief en zou je met die 5 moderators dus zo ongeveer de hele RPG'ende mensheid hier als modje aanstellen. Nieuwe leden vallen zo buiten 't bootje, en bovendien moet je niet kijken naar aantallen maar naar kwaliteiten. Niet "Ik wil 5 modjes dus neem ik er 5", maar "Wie zou het goed doen als mod? Wie zou een aanwinst zijn en ons écht helpen MH weer actief te krijgen?". Volgens mij heb je daar niet vijf man voor nodig..
Overigens sluit ik me ook aan bij wat Dianta zegt: namelijk dat als je wat in het off-game gedeelte post, de meeste mensen altijd wel meedenken. Daar hoeft geen aparte groep voor te komen, in mijn ogen..

4. Zouden er misschien toch leerkrachten op MH moeten rondlopen?
Haha nee dat zie ik echt niet zitten xd Leerlingen hebben altijd wel verschillende gedachtes, het gaat wel goed als je veel verschillende mensen een student laat spelen. Maar over het algemeen moeten leerkrachten op één lijn zitten, ook in de RPG. Natuurlijk heb je altijd figuren die eruit springen met bepaalde dingen, maar ik denk dat het 't er niet leuker op maakt als je dit laat beïnvloeden door een rpg'er. Je kunt in een topic een fictief persoon leraar laten zijn, en vast niet iedereen zal het met de ideeën eens zijn die jij over die leraar hebt.. Maar dat is één persoon die dat regelt voor zijn eigen topic. Als je iemand tot docent benoemt, beïnvloed deze veel meer dan één enkel persoon.
En voor de rest ben ik het ook eens met Esmée.. (:

5. Extra's:
Yeah ik stem ook voor nieuwe gebieden Very Happy Dat mansion moet er echt komen en misschien nog wat aparte gebieden voor de Universiteit zodat dat ook wat aantrekkelijker wordt. Ik heb vaak ook wel nagedacht over een verandering in de lay-out, maar ergens denk ik dat MH gewoon MH moet blijven, en dat de lay-out die we momenteel hebben gewoon Monica ís en niet veranderd moet worden.
Ook is een groot evenement waar heel MH bij betrokken is wel nice. We hebben nu dan wel het schoolkamp, maar echt opvallend is het niet dat het er is: een nieuwkomer zou het waarschijnlijk niet eens ontdekken. Een aankondiging bovenaan het forum is misschien leuk en handig, zoals we dat eerst ook hadden bij het 100-jarig bestaan van Monica Smile
En misschien het portal een make-over geven? Momenteel is het best rommelig, terwijl het portal juist meestal het visitekaartje is van een forum..

Profiel
Naam: Alice Pioggia
Partner: Nobody said it was easy..
Vereniging: L8 Nites

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 12, 2011 6:00 am

1. Ja, ik denk dat het meer RPG'ers zal trekken, het wijkt dan wel iets af van de hoofdlijn het zorgt ook voor wat variatie. In het dagelijkse leven zit ook niet iedereen op school, mensen slagen en gaan opzoek naar een baan of studeren verder. Het is leuk als ze die keuze ook gewoon zelf kunnen maken.
2. Hier moet je niks aan veranderen, als het drukker word, word er vanzelf meer gepost.
3. Ik denk dat vijf moderators een beetje veel is, als in breng van leden wil kan je het zoals Didi al zegt gewoon bij het algemene gedeelte zetten. Er zijn genoeg leden die wel mee willen denken, aan dit topic kun je dat al zien ^^
4. Misschien is een paar leraren wel leuk, leraren hoeven niet perse oud te zijn. Sommige zijn zelf net klaar met hun opleiding en rond de twintig. Maar aan de andere kant, als leraar is het misschien wat vreemd om een leerling op het strand tegen te komen... En er dan ook daadwerkelijk mee te gaan praten.
5. Ik sluit me geheel aan bij nieuwe gebieden, voor leden die al lang op MH zitten is het een vernieuwing. Het is leuk om eens in een gebied te posten, waar je nog nooit eerder heb gepost. Voor nieuwe leden is het leuk omdat ze meer keuze hebben.
Profiel bekijken
Virginia
Admin

Naam : Diantos ღ

Profiel
Naam: Virginia Lovely
Partner: Decisions, decisions c:
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 12, 2011 6:48 am

4. Ik wil er nog even gauw bij zetten: je kan ook de regel opstellen dat, degene die uitgekozen worden die een docent(e) mogen worden, de docenten zich alleen in school bevinden en nergens anders. Tenzij het bijvoorbeeld met de docenten gezellig even wat drinken in het koffiehuis is, omdat er ééntje jarig is ofzoiets. Maar dat is een optie? En dan wel onderling bespreken wat de regels worden enzo, en wie welk vak gaat doen.. Idee? Surprised

Profiel
Naam: Tyler James Moore
Partner: Emilie

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 12, 2011 7:05 am

1. Karakters buiten MH: Zou MH er leuker op worden als je geen toestemming hoeft te vragen om een karakter buiten MH te laten lopen?
Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet veel verandering zou brengen. Veel posten rond de school is sowieso niet verplicht en zelf merk ik ook al amper verschil met het op MU of MH zitten. Daarnaast ga je niet voor niets naar een High School RPG, dan lijkt het me dat je het High school gedeelte juist leuk vindt.

2. Off-topic: Zou er een verandering bij de Off-topic moeten komen, gezien het er praktisch dood is? Zo ja, heb je een idee?
De reden dat het er praktisch dood is komt vooral doordat het maar een klein groepje is dat actief is op MH. De meeste daarvan spreken elkaar gewoon via msn al. Bij de spelletjes wordt het op een gegeven moment ook saai om telkens maar weer dezelfde mensen te raten enz. Veranderingen lijken me hier onnodig. Zou ook niet weten wat hier eigenlijk verandert zou kunnen worden. Er staan genoeg spelletjes en je kan er alles kwijt wat je kwijt wilt.

3. Moderators: Er gaat sowieso een nieuwe Moderator komen, maar zou het een idee zijn om deze groep te vergroten naar 5 moderators? Zodat deze allemaal mee kunnen denken en werken met hoe we MH weer op de rails kunnen krijgen?
Vijf moderators lijkt me een beetje veel nu, dat is meer dan het aantal actieve leden haast. Als Monica High nou een enorm actieve site weer is geworden kun je hier opnieuw kijken. Zo'n grote uitbreiding is nu een beetje overbodig.

4. Leerkrachten: Zouden er misschien toch leerkrachten op MH moeten rondlopen?
Als je leerkrachten toevoegt zouden deze automatisch ook hun eigen leven buiten MH gaan leiden. Wie weet met scholieren, maar logischer lijkt mij met andere leerkrachten. Dan creëer je eigenlijk gewoon de mogelijkheid om een ouder karakter te spelen, met de enige voorwaarde dat deze als leraar werkt op MH. Als je strengere regels maakt, dat leraren bijvoorbeeld beperkt blijven tot de gebieden op school, lijkt het me een saaie taak om dat te spelen. Daarnaast wordt er niet echt heel veel gepost op de school zelf. Zelf vind ik het dus niet zo'n strak plan, al kan het misschien wel iets worden als het heel goed uitgewerkt wordt en beperkt wordt gehouden.

5. Extra's:
Het belangrijkste lijkt mij dat er goed reclame wordt gemaakt en nieuwe leden hartelijk verwelkomd worden. Daar bedoel ik vooral mee dat ze goed op weg geholpen worden en dat er gereageerd wordt op hun topics. Stiekem post ik zelf ook vooral met 'bekenden' en ik merk dat veel nieuwelingen op een gegeven moment gewoon de moed opgeven nadat er niet of amper in hun topics wordt gereageerd. Ik weet niet op wat voor level er reclame gemaakt wordt, maar ik heb het gevoel dat het niet heel veel gebeurd. Kom het zelf in ieder geval nergens tegen op andere rpg sites. Ik ben nog steeds héél sterk van mening da de lay - out een enorme update mag krijgen, maar ik heb de hoop dat dit gaat gebeuren inmiddels haast opgegeven. True, ik ben er nu aan gewend, maar erg uitnodigend of leuk vind ik hem niet.

Goed van je Ties dat je Monica High weer actief wilt krijgen Very Happy . Ik hoop dat je nu doorzet en dat het gaat lukken.
Profiel bekijken
Liberty

Naam : Mandy

Profiel
Naam: Liberty Snyder.
Partner: I'm afraid of love. Because I always scare them off
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 12, 2011 10:18 pm

1. Karakters buiten MH:
Het zou wel leuker zijn denk ik. Maar dit is niks voor niks een school rpg.

2. Off-topic:
Ik vind dat die zo moet blijven. Zo als andere al zeggen. Het word vast een stuk drukker als er meer mensen komen.

3. Moderators:
Ik ben het met de rest eens. 5 is wel een beetje veel.
Als MH nou nog actiever word. Zou je er altijd nog wat bij kunnen doen.

4. Leerkrachten:
Het zou leuk kunnen zijn. Maar dan vind ik wel dat iedereen de zelfde regels moet hebben. En van mij mogen ze best rond lopen buiten MH zelf omdat dat in het egt leven ook zo is. Maar dan moeten ze niet gaan bemoeien met de MH studenten.

5. Extra's:
Niet dat ik nu weet.
Profiel bekijken http://darkhigh.actieforum.com/
Lyron
Moderator & Prom King 2010

Naam : Jeanine

Profiel
Naam: Lyron Bellucci
Partner: x.

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   zo nov 13, 2011 4:17 am

1. Karakters buiten MH:
Het zou grappig zijn en zeker wat toe kunnen voegen aan de RPG, maar de meeste karakters die wél op MH zitten zijn al zo divers dat ik denk dat het niet nodig is! Bovendien valt het door de Lay-out én de naam van de RPG niet op dat je ook normale mensen kan spelen, en denk ik dat de mensen die naar deze site werden gelokt zich aangetrokken voelden door het High school gedeelte. Dus ik zou zeggen, nee Smile!

2. Off-topic:
Zelfs al zou hier wat aan veranderd moeten worden, zou ik niet weten wat xd?

3. Moderators:
Vijf vind ik ook wat te veel. Maar aangezien Abi gestopt is lijkt het me handiger als zij word vervangen door een ander of in ieder geval uit haar functie ontheven wordt. Maakt het ook wat minder slordig en wat meer opgeruimt (:
*Hoort net dat Abi geen mod meer is*
Misschien een topic waarin iedereen afscheid kan nemen van Abi, zoals ze op Ws altijd doen xd?

4. Leerkrachten:
Lijkt me wel grappig! Maar denk eerder dat het maar tijdelijk leuk is om een leerkracht te spelen, bovendien is zoals Ty al opmerkte het school-gedeelte van deze RPG niet echt levendig. En als je al een leerkracht wilt spelen, kan je die toch ook spelen? Je kan de leerkracht best in je post wat meer omschrijven dan je normaalgesproken doet! Je ziet het nu alleen door de ogen van je karakter in plaats van door de ogen van de leraar Smile

5. Extra's:
Meer zelf doen, zelf ergens meer je mening over geven, Ties Smile. Het enige wat je nu doet is aangeven dat er iets mis is en de rest laat je maar door anderen oplossen. Ik denk dat als je echt wat om deze site gaf en dit ook aan mij (en misschien anderen) wilt bewijzen je zelf ook met wat ideetjes komt. Want hoe denk je zelf dat je de probleemgebieden kunt oplossen die je in je beginpost zo mooi hebt opgesomd?
Aan het begin van de site zette je je er echt voor in, en ik mag dat weten want ik zit hier ongeveer al vanaf het begin op! Je maakte reclame op andere sites, hield dat ook up-to-date.. Waar is dat gebleven?
Ook vind ik inderdaad dat de Lay-out veranderd moet worden, maar met grijs en rood kan je niet zo veel. Misschien moet er toch overwogen worden om andere kleuren uit te kiezen?

Sometimes you wonder why people even bother asking you if your siblings are hot.
I mean, they're related to you. Of course they're fucking sexy

Profiel bekijken
Ian

Naam : Rebecca

Profiel
Naam: Ian Somerhalder
Partner: - I never intended to be your first love, I intended to be your last -

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   zo nov 13, 2011 6:42 am

Ik ben niet officiël gestopt hoor Ties maar ik heb gewoon geen inspiratie hier op Ian om het moment x)
Dankjewel dat je me een waardevol lid noemt maar ik zal proberen om weer wat activiteit in Ian te gooien Smile
Profiel bekijken
Ayanna

Profiel
Partner: I just wanna be with you so badly, I don't even know how to express it in words anymore.

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 19, 2011 12:17 pm

Niet, ehm, zeurderig bedoeld hoor.. Maar komt er nog wat van die nieuwe gebieden? (a) We zijn alweer een week verder en er is, behalve dan dat het offtopic weer wat actiever is, nog niet veel gebeurd.. tongue
Profiel bekijken
Lyron
Moderator & Prom King 2010

Naam : Jeanine

Profiel
Naam: Lyron Bellucci
Partner: x.

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   za nov 19, 2011 8:30 pm

Ties kan wel heel leuk nieuwe gebieden gaan aanmaken, maar buiten dat kasteel is er geen enkel gebied 'met jullie goedkeuring' dus zou het een beetje apart zijn als hij opeens een begraafplaats gaat aanmaken terwijl we daar helemaal nog niet over gediscussieerd hebben xd..
Kasteel komt er hopelijk eerdaags, en dat die er moet komen heb je ook zeker gelijk in Smile. Maar meer gebieden hebben we nog niet, misschien kan je zelf met wat ideetjes komen?

Sometimes you wonder why people even bother asking you if your siblings are hot.
I mean, they're related to you. Of course they're fucking sexy

Profiel bekijken
Ayanna

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   zo nov 20, 2011 12:05 am

Gheghe ja dat bedacht ik ook al later xD. Ehmm, een gebied voor de universiteit lijkt me wel wat, het is op het moment allemaal nog een beetje abstract. What a Face En verder.. Hm, ga ik over nadenken. To be continued. :pirate:
Profiel bekijken
Darren

Naam : Marjolein

Profiel
Naam: Darren Criss
Partner: You're my special one, Sid.
Vereniging: None suits me.

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   di nov 29, 2011 5:21 am

1. Een Universiteit is leuk! Dan kan je ook iets ouder worden dan 18 en wel legaal drinken enzo. Maar niet ouder dan 25 ofzo.. 23?

2. Off-topic:
Zodra er meer mensen zijn, word het daar wel weer drukker, toch?

3. Moderators:
Lijkt me een Prima idee. Zo zijn er altijd wel Mod's online en die kunnen helpen alles te onderhouden.

4. Leerkrachten:
Nee. Lijkt me niet leuk D:.

5. Extra's:
Gebieden! Ik denk dat er een onderdeel voor de universiteit moet komen. En verder nog wat gebieden. En ik denk dat een nieuwe layout ook erg helpt. Meestal als ik me wil aan melden op een RPG dan kijk ik hoe de layout is. En deze is er nu al best een tijdje D:
Profiel bekijken http://youwillneverknowitwasme.tumblr.com/
Sarah
Moderator & Prom Queen 2010

Naam : Maaike

Profiel
Naam: Sarah Blake
Partner: It's allways better when we're together
Vereniging: I am and allways will be, Famous

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   vr dec 02, 2011 6:19 am

Ondertussen zijn we hard bezig met het bespreken van alles, iedereen in iedergeval bedankt voor z'n mening en.. het restultaat zien jullie wel verschijnen pirat

BerichtOnderwerp: Re: Veranderingen?   

Veranderingen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Algemeen :: Discussie-
Ga naar: