IndexPortalKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Steve

Profiel
Naam: Steve Stifler
Partner:
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   di sep 14, 2010 6:18 am

Deze discussie zal gaan over het belang van klassen.

Als eerste vind ik dat er meer met klassen moet gebeuren zoals;

Zelfstandige uren, uren waarin men verplicht in een studieuur moet zitten. Uiteraad is het leefelijk aanwezig zijn met account niet verplicht. Hierdoor krijg je meer interactie met de klas. Tenslotte speelt school een belangrijke rol in het leven van studenten dat is momenteel niet zo.

Lessen,
nu monica popailder en poplaider word moet er toch iets gedaan worden met lessen. Nouja, moet. Iniedergeval over gepraat, zag het Damian(?) al vragen.
Nu moet er wel minimaal leraren komen. Tenslotten moeten we ergens over roddelen...
Dus gewoon een paar willekeurige leraar namen met kleine persoonlijkheids info in de studenten handleiding zodat men sneller en makkelijker over lessen kan praten.

Daarnaast zouden lessen gemaakt kunnen worden op verschillende manieren. Lessen hebben veel nadelen maar aangezien het een schoolrpg is misschien wel meer voordelen. Dus vandaar een discussie aangezien we dan misschien wel een perfect idee kunnen maken wat we anders nooit zouden kunnen bedenken. Beetje brainstormen, argumenteren kan nooit iets slechts uit komen. Ook stel ik voor bij een twijfel moment een proefperiode voortestellen. Bv 1 maand lang lessen op monica op de manier gegeven zoals men het beste lijkt....

Ik denk dat iedereen hier al eens over gedacht heeft, dus laat maar horen wat jij vind of er meer met klassen moet gebeuren en waar andere het mis hebben...
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Damian

Naam : Job

Profiel
Naam: Damian Johnson
Partner: Carter, love you!
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   di sep 14, 2010 6:28 am

Alain schreef:
Om irritatie te vermijden, de hele tijd leerkrachten het leven zuur maken, eruit gestuurd worden, volgende dag weer hetzelfde. En als je in dezelfde klas zit betekend het dus dat je als karakter ook verplicht word om op te dagen tijdens de les zodra iemand een les opent, tenzij je een karakter hebt wat de hele tijd braaf stil zit.

Het is gewoon een te groot gedoe om te RPGen en omdat gladjes te laten verlopen... Wink

Nou...Het leven zuur maken en eruit gestuurd worden gebeurd in het echt ook wel.
Al zou het in een rpg natuurlijk wel extremer zijn maar je kunt altijd nog de regels editten door te zeggen dat je je wel een beetje fatsoenlijk moet gedragen. In het echt durf je ook niet alles tegen een leraar te zeggen. Als een leraar een les opent kun je wel doen dat alle leerlingen al gewoon aanwezig zijn en dat een les een hele week duurt, zodat iedereen de tijd heeft om iets te posten. Net als bij de feesten.
Profiel bekijken
Alain
Admin

Naam : Tease

Profiel
Naam: Alain Evans
Partner: Butterflies getting drunk..
Vereniging: Famous

BerichtOnderwerp: Re: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   di sep 14, 2010 6:31 am

Je zou zelf moeten bepalen met wie je wil RPGen, je keuze van een klas moet daar niet op afhangen. Als je iemand echt niet mag in het echt is RPGen met degene vaak ook een stuk minder leuk dan dat je degene wel mag. Het zal dan logisch zijn dat er door je vriendjes je perse in die ene klas wil zitten, wanneer de klas vol is zal het demotiveren om nog op de site te komen en het laatste wat ik wil is toekomstig leden wegjagen.

Deze hele RPG gaat ook juist over het leven van de studenten buiten schooltijd, wanneer er behoefte aan lessen waren had er vast al wel iemand huiswerk gemaakt.

Wat wel kan is bij de informatie gewoon karakters die rondlopen op school in de handleiding zetten. Dat vind ik wel professioneel en het kan nog eens goed van pas komen tijdens het RPGen.

Wat ik absoluut niet wil is leerkrachten op deze site. Er zijn in het verleden al meerdere High Schools geweest en enkelen daarvan waren van mij, bij die van mij had ik altijd en overal problemen met leerkrachten.

De karakters moeten van iemand zelf zijn en je mag daar mooi je fantasie aan geven, jij mag bepalen wanneer en zeker ook waar je post. Je moet niet opgejaagd willen worden door leerkrachten en leerkrachten moeten niet door mij worden opgejaagd om zich naar mijn wensen te gedragen. De lessen zullen daarbij erg eentonig worden, zeker de theorielessen. Werken in je boek en altijd dezelfde personen die liggen te klooien onder de les en altijd dezelfde personen die wel willen luisteren.

How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.
Profiel bekijken http://www.monicahigh.com
Steve

Profiel
Partner:
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   di sep 14, 2010 6:32 am

Damian schreef:
Alain schreef:
Om irritatie te vermijden, de hele tijd leerkrachten het leven zuur maken, eruit gestuurd worden, volgende dag weer hetzelfde. En als je in dezelfde klas zit betekend het dus dat je als karakter ook verplicht word om op te dagen tijdens de les zodra iemand een les opent, tenzij je een karakter hebt wat de hele tijd braaf stil zit.

Het is gewoon een te groot gedoe om te RPGen en omdat gladjes te laten verlopen... Wink

Nou...Het leven zuur maken en eruit gestuurd worden gebeurd in het echt ook wel.
Al zou het in een rpg natuurlijk wel extremer zijn maar je kunt altijd nog de regels editten door te zeggen dat je je wel een beetje fatsoenlijk moet gedragen. In het echt durf je ook niet alles tegen een leraar te zeggen. Als een leraar een les opent kun je wel doen dat alle leerlingen al gewoon aanwezig zijn en dat een les een hele week duurt, zodat iedereen de tijd heeft om iets te posten. Net als bij de feesten.

Klinkt goed, en dan bij te vaak uitgestuurd worden geschorst worden. Na geschorsing van school afgestuurd(ga je door) zoals het in het echt is. Zo krijg je niet al te rare fratsen. En is het juist heel realistisch.
En bij sommige gevallen(leerling met pistool ofzo) eerder van af sturen ofzo.

En als het wat langer duurt idd. goed, en zelfs de drukste leerlingen hebben er lessen tussen zitten waar ze niet de stempel op drukken. Daarnaast spijbelen deze mensen vaak wat vaker dus is het niet zo vreemd. En sommige zijn ook echt ziek. Dus vind het niet zo een probleem dat iedereen er altijd moet zijn..
Profiel bekijken
Alain
Admin

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   di sep 14, 2010 6:40 am

Steve schreef:
En sommige zijn ook echt ziek. Dus vind het niet zo een probleem dat iedereen er altijd moet zijn..

Als iemand een tijd niet op de site is geweest en weer wil posten kan dat volgens jouw systeem niet zonder een verhaallijn. Ik wil helemaal niet dat iemand moeite hoeft te doen om nog een verhaallijn te verzinnen om terug te komen, ik ben al blij dat degene terug is gekomen.

Daarbij, leerkrachten onderhouden is een enorm stuk lastiger dan nu gedacht word.

Eerder was trouwens een groot deel positief dat hier juist niet het gedoe met al die lessen waren... Iemand nog een reactie op het te-eentonig worden? Wat in het echt misschien ook zo is, maar het is gewoon niet leuk om iedere keer hetzelfde te spelen. Alles wat niet eentonig is, is dat er in een jaar wel heel veel nieuwe leerlingen komen en gaan. Dit spel blijft altijd in hetzelfde jaartal hangen, dus zullen nieuwe leerlingen ook weer een verhaallijn moeten verzinnen om op de school te komen en mee te gaan draaien terwijl het nu heel gemakkelijk is.

Plus, iemand reactie op: ''De karakters moeten van iemand zelf zijn en je mag daar mooi je fantasie aan geven, jij mag bepalen wanneer en zeker ook waar je post. Je moet niet opgejaagd willen worden door leerkrachten en leerkrachten moeten niet door mij worden opgejaagd om zich naar mijn wensen te gedragen.''

Steve

Profiel
Partner:
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   di sep 14, 2010 6:41 am

Alain schreef:
Je zou zelf moeten bepalen met wie je wil RPGen, je keuze van een klas moet daar niet op afhangen. Als je iemand echt niet mag in het echt is RPGen met degene vaak ook een stuk minder leuk dan dat je degene wel mag. Het zal dan logisch zijn dat er door je vriendjes je perse in die ene klas wil zitten, wanneer de klas vol is zal het demotiveren om nog op de site te komen en het laatste wat ik wil is toekomstig leden wegjagen.

Deze hele RPG gaat ook juist over het leven van de studenten buiten schooltijd, wanneer er behoefte aan lessen waren had er vast al wel iemand huiswerk gemaakt.

Wat wel kan is bij de informatie gewoon karakters die rondlopen op school in de handleiding zetten. Dat vind ik wel professioneel en het kan nog eens goed van pas komen tijdens het RPGen.

Wat ik absoluut niet wil is leerkrachten op deze site. Er zijn in het verleden al meerdere High Schools geweest en enkelen daarvan waren van mij, bij die van mij had ik altijd en overal problemen met leerkrachten.

De karakters moeten van iemand zelf zijn en je mag daar mooi je fantasie aan geven, jij mag bepalen wanneer en zeker ook waar je post. Je moet niet opgejaagd willen worden door leerkrachten en leerkrachten moeten niet door mij worden opgejaagd om zich naar mijn wensen te gedragen. De lessen zullen daarbij erg eentonig worden, zeker de theorielessen. Werken in je boek en altijd dezelfde personen die liggen te klooien onder de les en altijd dezelfde personen die wel willen luisteren.

-Dat is saai O.o Je moet toch ook ooit rpg'en met vreemden? Dan leer je vaak een stuk meer en kan zelfs leuker zijn. Daarnaast hangt die keuze er niet zo heel veel van af. Wanneer je mensen niet leuk vind, vind je wel een ander leuk iemand desnoods na de les. En waarom moet je mensen mogen om mee te rpg'en/ in de klas zitten? In RL heb je toch ook welleens ruzie? Zou hier ook niet verkeerd zijn, maakt spannender...

-Het maakt het moeilijker over te rpg'en aangezien kans op iets fout erg groot is. Daarnaast is men vooral bezig op plekken waar huiswerk toch niet voorkomt Wink
Maar een school rpg zou de school misschien toch een grotere rol in moeten spelen. Hoeft niet per se door direct lessen maar indirect(zoals je hieronder bevestigd is wel handig)

- Mag er zeker komen Very Happy

- Daarom ook nu pas discussie. De site is redelijk populair geworden waardoor men sneller kan experimenteren. Daarnaast wanneer je leraren zou nemen is het nu beter zichbaar wie er fatsoenlijk kunnen posten en daarnaast actief zijn. Maargoed, ik begrijp wel dat dit ook een onzekerheid is. Hoewel men de lessen ook niet te vaak moeten maken, dan zou dit makkelijker voor leraren moeten zijn

-Vind ik mening het eentonigheid. Klopt opzich wel, daarnaast hoeven de lessen ook niet al te inhoudelijk en hoeft ook niet van alles een les altijd. Maar denk wel dat het een grotere rol zou spelen dan dat het nu doet, al is het indirect ;P

Alain schreef:
Steve schreef:
En sommige zijn ook echt ziek. Dus vind het niet zo een probleem dat iedereen er altijd moet zijn..

Als iemand een tijd niet op de site is geweest en weer wil posten kan dat volgens jouw systeem niet zonder een verhaallijn. Ik wil helemaal niet dat iemand moeite hoeft te doen om nog een verhaallijn te verzinnen om terug te komen, ik ben al blij dat degene terug is gekomen.

Daarbij, leerkrachten onderhouden is een enorm stuk lastiger dan nu gedacht word.

Eerder was trouwens een groot deel positief dat hier juist niet het gedoe met al die lessen waren... Iemand nog een reactie op het te-eentonig worden? Wat in het echt misschien ook zo is, maar het is gewoon niet leuk om iedere keer hetzelfde te spelen. Alles wat niet eentonig is, is dat er in een jaar wel heel veel nieuwe leerlingen komen en gaan. Dit spel blijft altijd in hetzelfde jaartal hangen, dus zullen nieuwe leerlingen ook weer een verhaallijn moeten verzinnen om op de school te komen en mee te gaan draaien terwijl het nu heel gemakkelijk is.

Plus, iemand reactie op: ''De karakters moeten van iemand zelf zijn en je mag daar mooi je fantasie aan geven, jij mag bepalen wanneer en zeker ook waar je post. Je moet niet opgejaagd willen worden door leerkrachten en leerkrachten moeten niet door mij worden opgejaagd om zich naar mijn wensen te gedragen.''

Ik bedoel eigenlijk dat is de reden waarom iemand er niet is. Dus het realisme erachter. Degene die de les niet bijwoonde hoeft het niet te vermelden hoor Wink

Dat laatste, is vooral omdat in het begin heeft het überhaupt geen zin. Aangezien je dan redelijk snel vast komt te liggen zoals je eerder vermelden. Wel is het zo dat het nu meer kans heeft Wink
Tenminste dat was, voor zover ik me herriner, mij bedoeling. Nouja, niet per se lessen zoals we altijd hebben gehad op oudere rpg's maar misschien toch een nieuwere vorm. Vandaar ook discussie, er is misschien nog een manier waar we niet aan gedacht hebben Wink

Overigens eentonigheid vind ik aan de rpg'er liggen, in principe kun je alles eentonig maken... Juist in les heb je veel, je hebt de raam(kijk naar buiten), het boek, de leraar, de klasgenoten en nog praten met buren etc. Dus voor een goede rpg'er zijn de posten makkelijk langer te maken. Wel kan het 'uitgepost' systeem vaak voorkomen(dus teveel gepost word en te snel)

Laatst aangepast door Steve op di sep 14, 2010 6:47 am; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijken
Alain
Admin

Profiel

BerichtOnderwerp: Re: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   di sep 14, 2010 6:59 am

Steve schreef:
-Dat is saai O.o Je moet toch ook ooit rpg'en met vreemden? Dan leer je vaak een stuk meer en kan zelfs leuker zijn. Daarnaast hangt die keuze er niet zo heel veel van af. Wanneer je mensen niet leuk vind, vind je wel een ander leuk iemand desnoods na de les. En waarom moet je mensen mogen om mee te rpg'en/ in de klas zitten? In RL heb je toch ook welleens ruzie? Zou hier ook niet verkeerd zijn, maakt spannender...

Ruzie is niet erg, maar als ik ruzie heb met een karakter dat door jou word gespeeld vind ik het wel leuk RPGen. Als ik echter ruzie heb met iemand die ik IRL niet echt mag vind ik het minder. Niet eens ruzie speciaal, maar ook gewoon met iemand omgaan vind ik minder leuk. Als je met iemand in een topic zit en met een leuke verhaallijn bezig bent, vind ik het ook altijd wel iets hebben om daar nog via MSN over door te ouwehoeren. Ik blijf vinden, er moet niet bepaald worden met wie je gaat RPGen...

Steve schreef:
-Het maakt het moeilijker over te rpg'en aangezien kans op iets fout erg groot is. Daarnaast is men vooral bezig op plekken waar huiswerk toch niet voorkomt Wink

Slaapvertrekken, nu de bieb.

Steve schreef:
Maar een school rpg zou de school misschien toch een grotere rol in moeten spelen. Hoeft niet per se door direct lessen maar indirect(zoals je hieronder bevestigd is wel handig)

Dat zal geen probleem zijn...

Steve schreef:
- Daarom ook nu pas discussie. De site is redelijk populair geworden waardoor men sneller kan experimenteren.

Nee gewoon... Echt niet! Hellz no dat ik met MH ga experimenteren. Zeker nu nog niet. We bestaan anderhalve maand ofzo en ik wil absoluut geen risico's nemen met zoiets als dit. Misschien dat we een kunnen beginnen met experimenteren als de site een jaar bestaat ofzo, maar voorlopig denk ik dat iedereen het wel met me eens is dat er slechts iets toegevoegd zal worden als er een grote meerderheid is en er niet te veel mensen fel tegen zijn.

Steve schreef:
Daarnaast wanneer je leraren zou nemen is het nu beter zichbaar wie er fatsoenlijk kunnen posten en daarnaast actief zijn. Maargoed, ik begrijp wel dat dit ook een onzekerheid is. Hoewel men de lessen ook niet te vaak moeten maken, dan zou dit makkelijker voor leraren moeten zijn

Als het al van belang zou zijn wie er fatsoenlijk kan posten in de RPG, dan kunnen we modjes aannemen en niet iets wat de RPG zal aantasten. Echter vind ik het helemaal niet van belang dat iemand lang moet posten. Volgens mij is het goede van deze site juist dat weinig mensen elkaar afkatten op de lengte van de post, ik heb nog geen irritatie aanschouwt. Wink

Steve schreef:
-Vind ik mening het eentonigheid. Klopt opzich wel, daarnaast hoeven de lessen ook niet al te inhoudelijk en hoeft ook niet van alles een les altijd. Maar denk wel dat het een grotere rol zou spelen dan dat het nu doet, al is het indirect ;P

Dan vind ik leerkrachten aannemen een gruwelijk idee. Het vraagt daarnaast van mij ook activiteit om actiever op te letten naar wat de leerkrachten allemaal uitspoken. En iedereen die mij kent weet ook dat ik er wat van zeg als een leerkracht iets zegt waarvan ik vind dat het niet klopt.
Het draagt allemaal risico's... Mensen vinden dat ik te veel ga zeiken (waarmee ze gelijk hebben ook, vaak!), mensen vinden de leerkrachten onredelijk, mensen gaan zich ergeren aan de keuze wie de leerkracht is geworden (vriendjespolitiek), als iemand dus danig vaak bonje maakt en word geschorst krijg je daar weer problemen mee. Die risico's moeten we niet willen lopen, zeker niet in dit beginstadium.

Steve

Profiel
Partner:
Vereniging:

BerichtOnderwerp: Re: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   di sep 14, 2010 7:22 am

[quote="Alain"]
Steve schreef:

Ruzie is niet erg, maar als ik ruzie heb met een karakter dat door jou word gespeeld vind ik het wel leuk RPGen. Als ik echter ruzie heb met iemand die ik IRL niet echt mag vind ik het minder. Niet eens ruzie speciaal, maar ook gewoon met iemand omgaan vind ik minder leuk. Als je met iemand in een topic zit en met een leuke verhaallijn bezig bent, vind ik het ook altijd wel iets hebben om daar nog via MSN over door te ouwehoeren. Ik blijf vinden, er moet niet bepaald worden met wie je gaat RPGen...
_______________________________________________________________________________________________________________________
Maar dat is dus ook niet de bedoeling (A)
Neem aan dat bij rond de 30 mensen er wel één iemand zit waarmee je kunt rpg'en daarnaast is het niet verplicht.
______________________________________________________________________________________________________________________
Steve schreef:

Slaapvertrekken, nu de bieb.

Slaapvertrekken vind ik momenteel niet echt een huiswerk ding eigenlijk zonder dat je er iets over hoort. Bieb idd. Hopelijk volgen de brave leerlingen.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Steve schreef:

Dat zal geen probleem zijn...

Yeah

______________________________________________________________________________________________________________________
Steve schreef:
- Daarom ook nu pas discussie. De site is redelijk populair geworden waardoor men sneller kan experimenteren.

Nee gewoon... Echt niet! Hellz no dat ik met MH ga experimenteren. Zeker nu nog niet. We bestaan anderhalve maand ofzo en ik wil absoluut geen risico's nemen met zoiets als dit. Misschien dat we een kunnen beginnen met experimenteren als de site een jaar bestaat ofzo, maar voorlopig denk ik dat iedereen het wel met me eens is dat er slechts iets toegevoegd zal worden als er een grote meerderheid is en er niet te veel mensen fel tegen zijn.

Je moet toch altijd wel iets nieuws toevoegen. Dan kun je beter 'experimenteren' oftewel proefperiode. Lijkt me beter iets te analyseren na een week dan iets meteens toetevoegen snap daarom niet de hysterie over het experimenteren. Aangezien dat pas gebeurd waarneer er in theorie iets is gevonden waar de meerderheid mee kan leven. Lijkt me logisch?
____________________________________________________________________________________________________________________

Steve schreef:
Daarnaast wanneer je leraren zou nemen is het nu beter zichbaar wie er fatsoenlijk kunnen posten en daarnaast actief zijn. Maargoed, ik begrijp wel dat dit ook een onzekerheid is. Hoewel men de lessen ook niet te vaak moeten maken, dan zou dit makkelijker voor leraren moeten zijn

Als het al van belang zou zijn wie er fatsoenlijk kan posten in de RPG, dan kunnen we modjes aannemen en niet iets wat de RPG zal aantasten. Echter vind ik het helemaal niet van belang dat iemand lang moet posten. Volgens mij is het goede van deze site juist dat weinig mensen elkaar afkatten op de lengte van de post, ik heb nog geen irritatie aanschouwt. Wink
Nee, daar heb ik het ook niet over. Maar als je leraren nodig hebt zie je nu al wie er fatsoenlijk post en wie niet(gelukkig posten veel mensen hier erg goed!). Maar laten we eerlijk zijn, het is nu makkelijker mensen aanemen dan toen het net begon? Aangezien je weet hoe actief mensen zijn en hoe goed, dus heb je meer zekerheid. Uiterraad is dit een voordeel wanneer je het gaat doen, absoluut geen argument waarom.
Steve schreef:

Dan vind ik leerkrachten aannemen een gruwelijk idee. Het vraagt daarnaast van mij ook activiteit om actiever op te letten naar wat de leerkrachten allemaal uitspoken. En iedereen die mij kent weet ook dat ik er wat van zeg als een leerkracht iets zegt waarvan ik vind dat het niet klopt.
Het draagt allemaal risico's... Mensen vinden dat ik te veel ga zeiken (waarmee ze gelijk hebben ook, vaak!), mensen vinden de leerkrachten onredelijk, mensen gaan zich ergeren aan de keuze wie de leerkracht is geworden (vriendjespolitiek), als iemand dus danig vaak bonje maakt en word geschorst krijg je daar weer problemen mee. Die risico's moeten we niet willen lopen, zeker niet in dit beginstadium.
Is dat niet gewoon een risico van een site? Vind het wel heel erg geprojecteerd ramp senario. Zowiezo kun je leraren laten aanmelden ofzo. Daarnaast kun je mensen laten stemmen ofzo. Dit lijkt me meer een optie voor wanneer je weet hoe de lessen goed kunnen verlopen. Als dat kan tenminste Wink
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!   

Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Algemeen :: Discussie-
Ga naar: